Ahogy szinte minden honlappal rendelkező cég, mi is használunk sütiket a weboldalunkon. Ez fontos, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújtsuk.   Részletek
Ahogy majdnem minden honlappal rendelkező cég, az OTP Bank is használ sütiket a weboldalain.Mint minden weboldal, a webshark.hu is használ cookie-kat, hogy kellemesebb felhasználói élményben legyen részed, amikor az oldalunkon jársz. Az “Értem” gomb lenyomásával hozzájárulásodat adod, hogy elfogadod őket. További tudnivalókat a cookie-król Adatvédelmi szabályzatunkban találsz. - Olvass tovább a következő címen: https://webshark.hu/hirek/kotelezo-cookie-tajekoztatas/
Mint minden weboldal, a webshark.hu is használ cookie-kat, hogy kellemesebb felhasználói élményben legyen részed, amikor az oldalunkon jársz. Az “Értem” gomb lenyomásával hozzájárulásodat adod, hogy elfogadod őket. További tudnivalókat a cookie-król Adatvédelmi szabályzatunkban találsz. - Olvass tovább a következő címen: https://webshark.hu/hirek/kotelezo-cookie-tajekoztatas/

A Jó, a Rossz és az Olcsó

2021. 11. 09. 15:14:00
A Jó, a Rossz és az Olcsó
Hogyan is kezdünk bele klímavásárlást fontolgatva a megfelelő gép és a megfelelő klímaszerelő kiválasztásába? Épp úgy, mint a legtöbb, viszonylag nagyobb kiadással járó vásárlás előkészítésébe. Az a legjobb, ha van egy ismerősünk, aki már szereltetett valakivel és jó tapasztalatai vannak róla, esetleg megkérdezhetjük milyen gépet választott, elégedett-e továbbra is vele, milyen volt a cég, kedvesek voltak-e, tiszták, megbízhatók, szépen dolgoztak és utólag is segítőkészek voltak-e.

Referencia

Ha rendelkezik ilyen ismerőssel az a legjobb megoldás, hiszen máris van egyfajta garanciája arra, hogy egy megbízható céggel kerül kapcsolatba. Nyílván előfordulhat így is csalódás vagy rossz tapasztalat, de azért jóval kevesebb az esély rá, mintha az internetről választana valakit találomra.

Ezért fontos számunkra, hogy az ügyfeleink jó tapasztalatokat szerezzenek velünk, és elégedettek legyenek szolgáltatásainkkal, mert mi tagadás az ügyfelek által szerzett ügyfelek mindig a legjobbak. Manapság egy új ügyfél, súlyos pénzekbe kerül a cégeknek, hiszen el kell érni valahogy az ügyfelet, hirdetni, szórólapozni kell, hírleveleket és kör SMS-t küldeni, internetes marketing céget fizetni. Ha ügyfél ajánl ügyfelet, az már önmagában egy jó kezdet az üzlethez.

Internetes vélemények

Ha valaki nem ilyen szerencsés, hogy van a környezetében olyan ismerős, aki nemrégiben szereltetett be klímát, akkor marad az internet, illetve az egyéb hirdetések. Itt is megvannak a lehetőségek más ajánlása vagy értékelése alapján dönteni, nyilván azért hátrány hogy nem ismerjük az adott illetőt, nem tudjuk, hogy kinek a véleménye mennyire mérvadó, de az értékelések elég pontosan megmutatják azért a valóságot. Különösen, ha a Google értékelést használja a cég, amelyből nem törölhető a negatív kritika.

Érdemes tehát, a Google véleményeket és értékeléseket megnézni, lehetőleg azokat elolvasni, akik bővebben kifejtik, mi volt jó vagy rossz egy cégnél.

Választék és árak

A piacon rengeteg cég van, de a gépek árai nagyjából hasonlóak, az eltérés a szerelési árakban van általában. Azonban előfordulhatnak egyéni kedvezmények, vagy a vásárlás melletti ajándékok. Persze a kínálatban is lehet eltérés.

Mi például számos márkát nem forgalmazunk, mert nem vagyunk elégedettek a minőségével, alkatrész ellátottságával vagy szerviz hátterével. Ennek az a fő oka, hogy olyan terméket szeretnénk eladni Önöknek, ami megbízhatóan kiszolgálja Önöket, és ha „ne adj Isten” meghibásodik (ami minden műszaki cikkel megeshet), gyorsan és hatékonyan el tudjuk hárítani a hibát. Ezt nevezhetjük egy öncélú döntésnek részünkről, hiszen ha eladunk egy gépet Önnek, és leáll a legnagyobb hőségben, és az elromlott alkatrészre várni kell két hónapot, vagy épp a hiányzó szervizleírás miatt a kollégáink, nem tudják elsőre elhárítani a hibát, Önnek nem a gépről vagy forgalmazójáról, hanem rólunk alakul ki negatív képe. Ha a munkadíjakat nézzük ott már komoly szórás van. Ennek is megvan az oka.

Miért olcsóbb a szerelés?

Bizonyos cégeknél a klímatelepítés ára nevetségesen alacsony, de mi lehet ennek az oka? Sokan a gép hirdetési árához képest alig 10-20 ezer forinttal többért már telepítik is. Gondoljunk csak bele, ennyi pénzért a kertet ásni nem jön már el senki egy fél napra, amihez nem kell speciális szerszám, csak munkakedv. Valóban reális, hogy ezért a pénzért két tapasztalt szakember, akik képzik magukat, hivatalos márkaszerelők, professzionális szerszámokkal, kiszállással, parkolással, rakodással, segédanyagokkal együtt 4-5 órát dolgozzon és még az irodai ügyeletet is megtermelje? Ehhez még azt az adalékot is hozzátehetjük, hogy a segédanyagok (rézcső, konzol, csavarok stb) ára az elmúlt években megtöbbszöröződött. Mindemellett a klímatelepítés árai alig változtak a 4-5 éves árszínvonalhoz képest. Ennek fő oka, hogy a klímatelepítő cégek száma ugrásszerűen megnőtt, a vírus miatt becsődölő, más ágazatokból (pl: vendéglátás) beáramló emberek miatt, akik egy gyorstalpaló iskolát elvégezve, már tapasztalt klímásként hirdetik magukat. Ezek a cégek, referenciáik hiányában, az olcsóságukkal igyekeznek kitűnni. Tehetik ezt, mert sokuk egyéni vállalkozó és áfa mentesen számlázhat, vagy egyenesen számla nélkül dolgozik. Nincs irodai alkalmazott, aki felvenné a telefont, ha hívjuk akár szerelés, akár garancia miatt. Időpontot kérünk, de nem tudja most felírni mert létrán áll, majd elküldjük sms-ben a címünket és sose hív vissza… Emellett ott van még a kapacitás is hogy mennyi idő mire bármi miatt sorra kerülünk. Ha a telepítés 3 hét, amivel pénzt keres akkor a garanciát hogy oldaná meg előbb? Emellett sokszor tudatos üzletpolitikai döntés, hogy a beszerelést inkább olcsón vállalják, hogy azáltal piacot szerezzenek. Hiszen azért valljuk be, az emberek nagy része a választásainál első helyen az árat nézi. Persze van rengeteg olyan, aki tényleg profin végzi a munkát, jó szakember, szépen ügyesen dolgozik (általábban cégből kivált dolgozók akik belevágnak a vállalkozói életbe) és ajánlják is, de a fent említett dolgok itt is igazak lehetnek mindaddig míg meg nem erősödik a cég és stabil háttérrel nem rendelkezik. Vajon mi melyiket választottuk? Ezt majd megtudjuk, amikor eljön az ideje.

Van ennél egy másik jelenség is. Egy jól felszövegezett, csilli-villi webáruházban megvesszük a klímát és a kosárba tesszük a szerelést hozzá majd amikor a szerelésre kerül a sor, akkor kiajánlanak egy listát vagy az adatainkat lepasszolják a szerelőiknek, akik valójában nem az ő alkalmazottjaik, hanem alvállalkozók. Hiszen az olcsón eladott gépek haszna nem tart el szerelőket esetleges holtidőszakokban. Innen már vissza is kanyarodhatunk az előbbiekben írt problémákhoz, de itt legalább veszekedhetünk a gép forgalmazójával, aki majd a szerelőre mutogat, hogy a szerelési hibát a szerelővel kell intézni, ő csak alkatrészt ad a géphez. És ha ez az alvállalkozó eltűnik, akkor aztán kereshetjük!

Ez is építőipar, csak nem téglát, hanem klímát értékesítünk és szerelünk fel. Ott is, aki régóta a piacon van az nem lesz olcsó, mert abból nem lehet régóta talpon maradni.

Mindig jó az olcsó?

Amikor fogorvoshoz megy, melyiket választja: a legolcsóbbat, vagy a jót? Az egyiknél negyedannyi a tömés, mint a másiknál. Mégis ha az orvos elrontja azt a tömést, akkor a korona és a gyökértömés ára sokszorosa lesz, mintha a drágábbat választotta volna.

Sok embernél nincs választás, mert a legolcsóbbra van pénze a legolcsóbb szerelőnél. Ők nem minket keresnek, mert mi nem kívánunk a legolcsóbbakkal versenyezni. Az is lehet, hogy 10 év múlva is remekül fog hűteni a klímájuk és elégedettek lesznek a szereléssel, mert nem minden olcsó rossz. Csak nagyobb rá az esély.

Tegyük fel, hogy valaki Daikin klíma telepítése mellett dönt. Egy olcsó szerelőt választ, mert az pont ráér. A telepítés megtörténik, a szerelőnek kifizeti a gépet. A második szezonban a gép leáll, és nem akar többet elindulni. Az olcsó szerelő telefonszáma már nem él, és korábbi nevén már nem található. Ott van egy gép, ami még garanciális, de nincs, aki állná a garanciát. A Daikin Magyarország segítene, de a gép gyáriszámát megnézve kiderül, hogy a gépet külföldről hozta be a szerelő. Így nem él rá a garancia, vagy nem Daikin által szerződött parner telepítette. Ön ott áll egy új géppel, ami majdnem annyiba került, mintha egy márkaszerviz szerelte volna be, de meg kell javíttatni. Ha az alkatész árat is nézzük egy főbb elem (panel, kompresszor) cseréje majdnem annyiba kerül, mint egy új gépet szereltetni, de csak a munkadíj is tetemes költség lehet.

Illetve megemlítek egy másik esetet is, itt a klíma előcsövezését elvégezte egy cég, a csövek az építkezéskor bekerültek a falba, minden elburkoltak és lefestettek, már csak a készüléket kellett volna felszerelni. A felmérős kollégánk elhűlve nézte, hogy a cső olyan rossz helyre lett beépítve, hogy a kiállásra semmilyen körülmények között nem lehetett gépet szerelni. Az ügyfél két dolog között választhatott: nem lesz klímája, vagy ahhoz, hogy újra előcsövezzünk, szét kell verni az elkészült lakást.

Az is lehetséges, hogy a gép maga működni fog, de csúnyán, vagy szakszerűtlenül lesz felszerelve. Ez egy komoly beruházás nem mindegy milyen szerelést nézünk éveken át a nappaliban vagy a ház falán.

Összefoglalva

Egy üveg Coca Colát nyugodtan megvehetünk a sarki, legyes büfében is, mert ugyanaz lesz a minősége, mintha a Hilton minibárjából vennénk ki, ötször annyiért. Azonban a szállásnál már nem mindegy, hogy a legyes büfé emeletén szállunk meg, vagy a Hiltonban! Nyilván más lesz az árszínvonal, de szállásban foglalt szolgáltatások között is óriási a különbség.

A klímaválasztásnál nem csupán az ár alapján érdemes dönteni, hanem a szolgáltatást is figyelembe kell venni, amit a pénzünkért kapunk. Nagyon sokat számít, hogy a cég amelyikre, rábízzuk az otthonunk klimatizálását minőségi, szép és tiszta munkát végezzen. A bonyolultabb feladatokkal is képes legyen megbirkózni, a munka elvégzése után is rendelkezésére álljon, amennyiben meghibásodás történik vagy kérdése van a gép működését illetően.

Tartalomhoz tartozó címkék: hír
blog comments powered by Disqus